Terdapat ralat dalam alat ini

Google Android sampel malware tumbuh sebanyak 400 pc

Bangalore, India: 

Google Android sampel malware tumbuh 400 peratus dari Jun 2010 hingga Januari 2011, menyatakan berbahaya Mobile Ancaman Laporan 2010/2011 oleh Juniper Networks.
Baca juga: 'model perniagaan Android membuat peranti yang terdedah'
"Penemuan ini mencerminkan badai yang sempurna dari user yang berpendidikan baik pada atau tertarik dalam keselamatan, mudah men-download aplikasi yang sedia ada daripada sumber yang tidak diketahui dan unvetted dalam ketiadaan lengkap daripada penyelesaian keselamatan peranti mobile," kata Dan Hoffman, kepala keselamatan penginjil mobile di Juniper Networks .
Bagaimana bermula
Selama bertahun-tahun, telah amalan umum bagi para penulis malware ke Symbian bajak laut dan Windows Mobile aplikasi dan untuk kemudian pakej kod berbahaya dalam aplikasi ini. Namun, pada Disember 2010, penyelidik mendapati bahawa siri aplikasi Android, turun dari rasmi Android Market, sedang diedarkan melalui China repositori aplikasi pihak ketiga dan kedai app.
Menurut laporan Juniper, aplikasi yang sah telah dibongkar dan kod berbahaya, yang dikenali sebagai "Geinimi," telah ditambah ke sebanyak 24 berbeza aplikasi.15 Aplikasi diubah kemudian dikemas ulang, muncul sebagai aplikasi asli bagi pengguna biasa. aplikasi Geinimi dijangkiti kemudian diposting ke laman web China yang digunakan untuk mengedarkan aplikasi perisian dan peranti mobile. Dalam banyak kes, beberapa versi dari aplikasi bajakan yang sedia, beberapa berbahaya dan lain-lain tidak.
Baca juga: Bagaimana membuat aplikasi hacker bukti dengan Java?
Lebih Android Serangan
Pada minggu-minggu selepas penemuan Geinimi, para penyelidik mendapati dua keluarga tambahan aplikasi berbahaya yang mengikuti pendekatan dasar yang sama dan kaedah penyebaran. Kedua-dua "ADRD" 16 dan "PJApps" 17 adalah keluarga yang berbeza dari aplikasi yang sah yang bajakan dari Pasar Android, didekonstruksi, dikemas dengan kod berbahaya, dan kemudian dikemas ulang untuk penyebaran pada pihak ketiga aplikasi kedai China. Bersama-sama, ADRD dan PJApps mewakili lebih daripada 75 berbeza bajakan dan "trojanized" aplikasi.
Baca juga: Android Malware mungkin mencari butiran perbankan
Serangan terhadap Android meneruskan:
• Mac 2011: Myournet / DroidDream, malware Android pertama yang sedia dan diedarkan melalui Android Market dalam skala besar, mempengaruhi 50.000 pengguna. Penyelesaian • Google, Android Market Security Tool, juga bajakan dan berubah menjadi malware di China. • April 2011: Walk-dan-Mesej bajak laut meletakkan telur di wajah pengguna. • April 2011: Penyelidikan di hasil IU Bloomington dalam aplikasi "Soundminer" bukti-of-konsep intersepsi komunikasi.




sumber dari ciol